Fri frakt över 499:-

FAQ

Leverans

Vad har ni för leveranstid?

Inom Sverige har vi normalt leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Utanför Sverige är leveranstiden 2-5 arbetsdagar.

Kan jag välja expressfrakt?

Tack vare våra snabba leveranser erbjuder vi enbart standard leverans.

 

Betalning

Vilka olika betalsätt har ni?

Vi använder Klarna som betalningsmetod och där kan du välja mellan faktura, kortbetalning och delbetalning.

 

Retur

Hur gör jag en retur?

Här kan du läsa mer om hur du genomför en retur på ditt köp.

Hur lång tid tar det innan min retur är hanterad?

Normalt räknar vi med att din retur ska vara hanterad under en vecka från att du returnerat dina proudukter.

Hur görs återbetalningen vid en retur?

Återbetalningen sker på samma betalsätt som användes vid köpet.

Varför kvarstår det 49:- på min faktura på min returnerade beställning? 

När du gör en retur debiteras du alltid 49:- för nyttjande av vår retursedel.

Hur gör jag med min Klarnafaktura efter att jag returnerat mina produkter?

Om du har returnerat hela eller delar av din order kan du enkelt logga in på Klarnas app eller klarna.com och rapportera din retur, då kommer din faktura att ligga pausad tills vi har hanterat din retur.

 

Byte

Kan jag byta en produkt?

Vi hanterar inga direkta byten på vårt lager. Du kan läsa mer om hur du genomför ett byte av produkt här.

Hur gör jag om jag köpt en produkt till kampanj pris men önskar byta?

Vi korrigerar självklart ditt pris så du får din produkt till samma pris som vid originalbeställningen. Återkom till oss på [email protected] med ordernummer så hjälper vi dig där.

Kan jag göra ett byte till en annan produkt?

Självklart, du returnerar då din produkt och lägger sedan en ny beställning på önskad produkt.

Kan jag lägga till/eller ändra något i min order efter att den är placerad?

Tyvärr inte. När din order är placerad och lagd i vårt system har vi tyvärr ingen möjlighet att göra några ändringar i din order.

Varför kvarstår det 49:- på min faktura på min original beställning? 

När du gör en retur debiteras du alltid 49:- för nyttjande av vår retursedel.

 

Reklamation

Jag behöver reklamera en produkt. Hur gör jag?

Vi försöker alltid lösa alla reklamationer på smidigas sätt. Återkom till oss på mejl med ditt ordernummer samt bilder på den varan du önskar reklamera.

 

Produkter

Hur är era kläder i storlek?

Generellt rekommenderar vi en storlek mindre på våra ridbyxor då de är gjorda I ett stretch material. Här finner du en separat storleksguide som kan vara till hjälp vid ditt köp.

Vad är skillanden på era olika ridbyxmodeller?

Vi har två olika modeller av ridbyxor. Här kan du läsa mer om våra ridbyxor.

Vad finns det för olika sorters grepp på era ridbyxor?

Alla våra ridbyxor finns i både helskoning och halvskoning. Vilken skoning du väljer är helt efter smak och tycke. Men i vanliga fall väljer dressyrryttare helskoning och hoppryttare halvskoning.

Om du är en ryttare i början av din karriär rekommenderar vi ridbyxor med helskoning, för att ge dig extra säkerhet i sadeln.

Vi har även en modell helt utan grepp, perfekt för träning utanför stallet!

Hur tvättar jag mina kläder från Maya Delorez?

Vi rekommenderar att tvätta alla våra kläder i 30°. Följ tvättanvisningen i de enskilda plaggen.

Hur mäter jag för att få rätt längd på bälte?

På alla bälten på hemsidan så finns det en tydlig instruktionsvideo samt bild för hur du ska mäta för att få din rätta storlek. Känner du dig fortfarande osäker på storleken är du självklart varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med dina frågor.

Hur vet jag när önskad produkt/storlek är åter i lager?

Du kan signa upp dig på våran waitlist. Den hittar du automatiskt när du försöker lägga en produkt i varukorgen som inte finns i lager.

 

Presentkort

Hur köper jag ett presentkort?

Du hittar våra presentkort bland produkterna på i vår webshop.

Hur länge är ett presentkort giltigt?

Presentkortet är giltigt 6 månader efter köp.

 

Rabattkoder

Var anger jag min rabattkod?

Du anger din rabattkod i kassan när du genomför ditt köp.

Kan jag kombinera flera rabattkoder?

Nej tyvärr, olika rabattkoder går ej att kombinera.

 

 Samarbete

Hur ansöker jag om ett samarbete?

Du är varmt välkommen att skicka in en ansökan till oss gällande samarbete. Läs mer här.

 

Har du fortfarande en obesvarad fråga? Var vänlig kontakta oss på våra sociala kanaler eller [email protected]