Förlängd returrätt tom 15 Januari.

På grund av kommande högtid förlänger vi returrätten till och med den 15 Januari. På så sätt kommer ni i lugn och ro kunna prova era Julklappar. Detta innebär att ni till och med den 15 Januari kan göra en retur med full återbetalning för produkten. Eftersom vi står inför en stor högtid vill vi bara höja ett finger för att det finns risk för slutförsäljningar av vissa storlekar och produkter.

Om oss

MAYA DELOREZ är ett svenskt företag med en tydlig vision -Vi vill erbjuda ett unikt sortiment av kvalitativa träningskläder anpassade till den aktiva ryttaren. Vi gör ridkläder, så som ridkläder borde vara. Efter 100tals år ridande i tjocka pikéer och bomullsridbyxor med hårda midjor bryter vi nu ny mark. Det är dags att steppa upp, anpassa kläderna för sporten.

Alla våra kläder har fyrvägsstretch, andas med quick dry funktion, fickor för förvaring och design som tilltalar. Vi strävar efter att ta fram funktionskläder med hög kvalité. Vi vill optimera din utrustning för att du ska kunna maximera din prestation.

Vi har även satsat på stilsäker och funktionell utrustning till häst. Vi har ett klassiskt nytänk där vi vill behålla det stilrena men ändå utmana det traditionella. Vi är ett innovativt företag i ständig utveckling.

Vi säljer världen över via vår egen webbshop. Vi har valt att skippa butiker och andra mellanhänder för att därigenom också kunna erbjuda dig som kund bättre pris, högre kvalité och vi kan på så sätt ta kontroll över hela kedjan från utveckling till produktion. Vi har full kontroll över hela kedjan vilket gör att vi kan springa fort.

BEHIND THE BRAND

CEO & Founder Madelene Törnblom är född och uppväxt i en stad utanför Uppsala. Utan någon tidigare erfarenhet av att driva ett företag startade hon 21år gammal Maya Delorez.

Det självklara valet blev att kombinera sitt intresse från barnsben med viljan att driva eget företag. I Maj 2017 lanserades Maya Delorez som snabbt blev ett etablerat varumärke med kunder världen över.

MAYA DELOREZ – THE STORY

HUR ALLT BÖRJADE

Allt började egentligen efter en hästförsäljning. Jag har ridit sen barnsben och har alltid varit sådär hejdlöst intresserad, vi kan säga besatt. Jag började tidigt intressera mig för unghästar. Utan någon större erfarenhet köpte vi 2016 en osedd 3 åring från Tyskland. Det var en tanig fullblodskorsning som kom ut ur lastbilen den kalla decemberkvällen. På egen hand red jag in, tränande och tävlade henne. Desto längre tiden gick började vi inse att det här var en riktigt fin häst. Efter 2 år sålde vi henne med vinst. Som person är jag rastlös, gillar när det händer saker och är sällan nöjd. Jag såg dessa pengar som ett perfekt startkapital till något eget. Tankarna började flyga, vad gör jag nu?

Min affärsidé
Jag identifierade ett hål på marknaden och såg en kommande trend och kände att det gick att göra det bättre än det som då var på marknaden. Jag har haft svårt att hitta ridkläder som både är bekväma och snygga. Jag har aldrig förstått varför vi fortfarande rider i tjocka ostretchiga bomullsmaterial medans andra sporter utvecklar det ena teknikmaterialet efter det andra. Varför optimerar inte vi vår utrustning för att maxa prestationen? Jag satte mig ner funderade och bestämde mig. Jag ska starta mitt eget varumärke. Tidigt bestämde jag mig för ett tjejnamn, jag ville det skulle vara unikt, det skulle inte kunna gå att förväxla med något annat. Sent en kväll hemma i soffan, googlande jag på ovanliga tjejnamn och hittade det – MAYA DELOREZ, MD. Jag visste direkt när jag såg det, det är det här jag har letat efter.

FRÅN DESIGN TILL PRODUKT

Designen fanns redan i mitt huvud, nu var det bara att få ner det på papper och hitta rätt fabrik. I januari fick vi hem första proverna och i februari placerade vi våra första orders. I maj 2018 lanserade vi och på en månad sålde vi HELT SLUT på flera produkter. Efter 6 månaders hårt arbete, äntligen få släppa sina produkter och så SÄLJER DOM SLUT(!)? Responsen på våra produkter har vart helt galen. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi skulle etablera oss så fort på en så konkurrenskraftig marknad. Vi gick från 0 till över 50 produkter på ett år. MAYA är nu inne på sitt andra år och har minst sagt revolutionerat det traditionella tänket kring ridkläder och givit bilden av ridbyxor ett nytt ansikte. Vi är inte rädda för att förändra och tänka nytt.

Maya har sedan start vart min stora passion i livet. Jag har alltid haft en klar bild i mitt huvud av vad jag vill skapa. Vi har kommit en bit på vägen men har en lång väg kvar att gå. Jag vill ta Maya till ett av värdens ledande ridsportföretag. Med det stora målet i sikt jobbar hela team Maya Delorez hårt för att nå våra mål. Att leverera dom bästa ridkläderna på marknaden.

Vi har mycket nytt på gång och strävar hela tiden efter att utveckla oss med sporten. Vi vill sätta trender, bryta ny mark och utmana. Vi är redo, är ni?