• 1-2 dagars leverans
  • Enkla returer
  • Säker betalning
Pike Performance Mobile

Om oss

Maya Delorez är ett svenskt företag med en tydlig vision: Vi vill erbjuda ett unikt sortiment av kvalitativa träningskläder anpassade till den aktiva ryttaren. Vi gör ridkläder, så som ridkläder borde vara. Efter hundratals år ridande i tjocka pikéer och bomullsridbyxor med hårda midjor bryter vi nu ny mark. Det är dags att steppa upp och anpassa kläderna för sporten.

Alla våra kläder är framtagna i fyrvägsstretch, andas med quick dry funktion, fickor för förvaring och design som tilltalar. Vi strävar efter att ta fram funktionskläder av hög kvalité och vår ambition är att optimera din utrustning för att du ska kunna maximera din prestation.

På Maya Delorez har vi har även satsat på stilsäker och funktionell utrustning för häst och hund. Med ett klassiskt nytänk är avsikten att behålla det stilrena men ändå utmana det traditionella. Ett innovativt företag i ständig utveckling helt enkelt!

Våra produkter säljs världen över genom vår webbshop. Vi har valt bort att sälja våra produkter i butik och genom andra mellanhänder för att kunna erbjuda dig som kund bättre pris och högre kvalité. Vi har full kontroll över hela kedjan – från utveckling till produktion, vilket gör att vi kan springa fort.

Madelene Törnblom 3

BEHIND THE BRAND

CEO & Founder Madelene Törnblom är född och uppväxt i en stad utanför Uppsala. Utan någon tidigare erfarenhet av att driva ett företag startade hon vid 21 års ålder Maya Delorez.

Det självklara valet blev att kombinera sitt intresse från barnsben med viljan att driva eget företag. I Maj 2017 lanserades Maya Delorez som snabbt blev ett etablerat varumärke med kunder världen över.

MAYA DELOREZ – THE STORY

Madelene Törnblom 4

HUR ALLT BÖRJADE

“Allt började egentligen efter en hästförsäljning. Jag har ridit sedan barnsben och har alltid varit sådär hejdlöst intresserad – ja, vi kan säga besatt. Jag började tidigt intressera mig för unghästar. Utan någon större erfarenhet köpte vi 2016 en osedd 3 åring från Tyskland. Det var en tanig fullblodskorsning som kom ut ur lastbilen den kalla decemberkvällen. På egen hand red jag in, tränade och tävlade henne. Desto längre tiden gick började vi inse att det var en riktigt fin häst, så efter 2 år sålde vi henne med vinst. Som person är jag rastlös, gillar när det händer saker och är sällan nöjd. Jag såg dessa pengar som ett perfekt startkapital till något eget. Tankarna började flyga, vad ska jag göra?”

Min affärsidé
“Jag identifierade ett hål på marknaden, såg en kommande trend och kände att det gick att göra det bättre än det som då fanns på marknaden. Jag har haft svårt att hitta ridkläder som både är bekväma och snygga. Jag har aldrig förstått varför vi fortfarande rider i tjocka ostretchiga bomullsmaterial medan andra sporter utvecklar det ena teknikmaterialet efter det andra. Varför optimerar inte vi vår utrustning för att kunna maximera prestationen? Så jag satte mig ner, funderade och bestämde mig: jag ska starta mitt egna varumärke. Tidigt bestämde jag mig för ett tjejnamn. Jag ville det skulle vara unikt och att det inte skulle gå att förväxla med något annat. Sent en kväll hemma i soffan, googlade jag på ovanliga tjejnamn och hittade det – MAYA DELOREZ. Jag visste direkt när jag såg det – det är det här jag har letat efter.”

Medelene Törnblom Johanna Kolm

FRÅN DESIGN TILL PRODUKT

“Designen fanns redan i mitt huvud, nu var det bara att få ner det på papper och hitta rätt fabrik. I januari fick vi hem de första proverna och i februari placerade vi våra första orders. I maj 2018 lanserade vi och på en månad sålde vi HELT SLUT på flera produkter. Att efter 6 månaders hårt arbete, äntligen få släppa sina produkter och så SÄLJER DOM SLUT!? Responsen på våra produkter har sedan start varit helt galen. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi skulle etablera oss så fort på en så konkurrenskraftig marknad. Vi gick från 0 till över 50 produkter vårt första år. Nu har det gått några år sedan starten, och vi har minst sagt revolutionerat det traditionella tänket kring ridkläder och givit bilden av ridbyxor ett nytt ansikte. Vi är, och har aldrig varit rädda för att förändra och tänka nytt.

MD har sedan start varit min stora passion i livet. Jag har alltid haft en klar bild i mitt huvud av vad jag vill skapa. Vi har kommit en bit på vägen men har en lång väg kvar att gå. Jag vill ta Maya till ett av världens ledande ridsportföretag. Med det stora målet i sikte jobbar hela team Maya Delorez hårt för att nå dit. Att leverera dom bästa ridkläderna på marknaden.

Vi har mycket nytt på gång och strävar hela tiden efter att utveckla oss med sporten. Vi vill sätta trender, bryta ny mark och utmana. Vi är redo, är ni?”